Haal maximaal resultaat uit je Google Ads: 3 handige tips
Als je snel meer bezoekers op je website wilt, kan adverteren via Google ideaal zijn. Dit brengt echter wel kosten met zich mee en je wilt hier dan natuurlijk het liefst zoveel mogelijk uithalen. Maar hoe doe je dit nu? Het is mogelijk om de hulp in te schakelen van een AdWords specialist, alleen dat brengt weer extra kosten met zich mee. Daarom delen wij in dit artikel drie tips die je zelf eenvoudig kunt toepassen.
Tip 1: Laat gebruikers het voordeel zien
Om gebruikers te laten zien dat ze jouw pagina moeten bezoeken is het van belang om hen het voordeel te laten inzien. Dit doe je met behulp van USP’s, bijvoorbeeld ‘Laagste prijs’ of ‘Beste service’. Test verschillende USP’s uit en kijk welke het beste werken.
Tip 2: Schakel keyword insertion in
Een gebruiker van Google scant alle zoekresultaten even snel en kiest aan de hand daarvan welk resultaat het beste bij zijn of haar zoekresultaat past. Dit gebeurt in slechts milliseconden, dus je moet niet direct jouw relevantie laten zien. Keyword insertion is een handige functionaliteit van Google AdWords die je hierbij kan helpen. Google plaatst dan de zoekterm van de zoekopdracht in je advertentie. De gebruiker ziet dan direct dat jouw pagina relevant is.
Tip 3: Gebruik hoofdletters
Hoofdletters vallen extra op. Daarom zie je waarschijnlijk ook zoveel advertenties waarbij elk woord met een hoofdletter begint. Om meer zichtbaar te worden en je CTR te verhogen, is het aan te raden om ook elk woord in je titel en omschrijving met een hoofdletter te laten beginnen.