Wanneer doe je een aanvraag kredietinfo?
Een aanvraag kredietinfo kun je altijd doen. Je krijgt hiermee informatie over een bedrijf. Die informatie heeft te maken met de kredietscore of kredietwaardigheid van een bedrijf. Dat is natuurlijk goed om te weten wanneer je bezig bent met het werven van klanten bijvoorbeeld of wanneer je relaties moet starten omdat je net begonnen bent met een bedrijf. Een aanvraag kredietinfo kun je altijd doen. Je hebt vrij snel de nodige informatie en kunt daarmee bepalen of je wel of niet door wil met een bedrijf. Die keuze maak je natuurlijk altijd zelf. Ook als er een risico is wat kredietscore betreft.
Rapport en/of advies
Het snelst krijg je een aanvraag kredietinfo online. Die heb je vrijwel direct. Je krijgt dan inzicht in cijfers en de kredietscore, maar je zal dit zelf moeten interpreteren. Soms is dat duidelijk genoeg en weet je echt wel of het wel of niet verstandig is om met dat bedrijf in zee te gaan aan de hand van het online kredietrapport. Maar je kunt ook advies krijgen bij je aanvraag kredietinfo. Dan krijg je niet alleen een kredietrapport maar ook een advies van iemand die het bedrijf geanalyseerd heeft. Dit duurt dan ook iets langer om te verkrijgen.
Altijd op de hoogte
Als je langer bezig bent, zul je natuurlijk ook moeten blijven controleren of de bedrijven waarmee je samenwerkt of een relatie hebt nog steeds een goede kredietscore hebben. Daarvoor hoef je niet steeds opnieuw een aanvraag kredietinfo te doen. Je kunt bedrijven toevoegen voor de alertservice. Als een bedrijf dan achteruit gaat qua kredietscore, krijg je hier automatisch bericht van. Zo kun je je strategie of relatie direct aanpassen op deze informatie.