Meer volgers op Instagram met behulp van hashtags.
Instagram kan een zeer doelgericht, visueel social media marketing kanaal zijn voor jouw merk en een kans om een loyaal publiek op te bouwen dat met het bedrijf meegroeit. In feite browsen meer dan 500 miljoen Instagram-gebruikers elke dag door de app, waardoor het de thuisbasis is van enkele van de meest betrokken doelgroepen die er zijn. Maar zoals bij elk sociaal netwerk zijn er goede manieren om je Instagram-profiel te gebruiken, verkeerde manieren en slimme manieren. In dit bericht laten we je zien hoe je je Instagram-profiel kunt laten groeien met behulp van hashtags en de betrokkenheid kunt vergroten met een enorme aanhang in de loop van de tijd, eentje die vol zit met echte fans, geen inactieve nep-volgers. Steeds meer bedrijven kiezen er ook voor het Instagram uitbesteden aan iemand met veel kennis. Instagram wordt als platform gezien waar men veel moeite mee hebben in het begint stadium.
Zoek de juiste hashtags
Je doel op Instagram is om je huidige publiek regelmatig te betrekken en tegelijkertijd je aantal echte volgers te laten groeien. Het plaatsen van nieuwe, interessante en boeiende foto’s voldoet aan de eerste vereiste, maar om te beginnen met groeien, zul je het hashtaggen van je foto’s buitengewoon belangrijk vinden.
Met hashtagging kunnen mensen die naar specifieke termen zoeken, de foto’s gemakkelijk vinden. Dus welke hashtags moet je gebruiken? Net als bij Twitter en andere sociale sites, kiezen gebruikers op Instagram bepaalde hashtags boven andere. Als je populaire Instagram-hashtags in je foto’s gebruikt, is de kans veel groter dat je nieuwe gebruikers bereikt en ontdekt wordt.
Het gebruik van hashtags is één ding, het gebruik van de juiste tags is heel anders. Populaire tags zoals die hierboven vermeld zullen je waarschijnlijk extra betrokkenheid en likes opleveren. Ze leiden echter niet tot grotere betrokkenheid op de lange termijn, nieuwe geïnteresseerde volgers of, belangrijker nog, verkopen. Social media marketeers beschikken vaak over meer kennis over oneindige aantal hashtags die het beste werken in bepaalde markten. Dit is één van de voornaamste reden dat bedrijven hun Instagram marketing laten uitbesteden. Dus wees bewust dat het veel tijd vergt om de best werkende hashtags te achterhalen
Als je jouw foto’s correct wilt taggen, moet je de meest relevante hashtags vinden en gebruiken. Dit betekent dat je het juiste onderzoek moet doen om ervoor te zorgen dat je hashtags gebruikt die niet alleen jouw merk beschrijven, maar ook op Instagram worden gezocht. Om relevante hashtags te vinden, wil je om te beginnen een gratis online tool zoals IconoSquare of Webstagram gebruiken.
Bij een social media marketing bureau kun je ook jouw Instagram uitbesteden aan een team dat er écht verstand van heeft. Zo verspil je zo min mogelijk tijd.